Masurarea audientelor TV in Romania prezinta deficiente, conform unui audit asupra felului cum GfK Romania a masurat aceste audiente anul trecut. Rezultatele auditului au fost prezentate, marti, in cadrul unei conferinte a Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA). Reprezentantii acesteia, ai GfK si ai organizatiei franceze ce a realizat cercetarea, CESP, au spus ca piata TV din Romania se poate baza pe cifrele furnizate de GfK, care foloseste un sistem "perfectibil" si care nu ar prezenta erori grave. Compania este amenintata, insa, cu masuri punitive in cazul in care nu rezolva problemele semnalate.
In cadrul conferintei de marti, presedintele ARMA, Lucia Romaniuc, directorul GfK Romania, Andi Dumitrescu, precum si reprezentantii CESP, Gilles Boisson si Hugues Chavenon, au prezentat atat punctele unde masurarea audientei se face potrivit contractului, cat si punctele problematice. Acestea din urma au fost insa descrise sub forma unor "aspecte nesatisfacatoare" si a unor "recomandari" pentru GfK.
Printre problemele semnalate de auditul CESP, realizat inclusiv prin vizitarea a 100 de gospodarii din panel, se numara: structura socio-demografica a panelului prezinta diferente mari intre ceea ce se doreste si ceea ce se intampla "pe teren", fapt pentru care trebuie imbunatatita; o treime dintre gospodarii au fost recrutate prin tehnica recrutarii aleatoare;CESP a descoperit un numar considerabil de gospodarii cu mai mult de un televizor, unde al doilea televizor a fost dotat cu peoplemeter (aparat de colectare a cifrelor de audienta) mult dupa primul, intarzierile fiind de pana la patru luni;recrutarea gospodariilor in panel: in privinta numarului de gospodarii unde au fost instalate peoplemetere (1.320), rezultatele sunt "optimiste", avand in vedere ca GfK trebuie sa raporteze cifrele pentru 1.200 de gospodarii; rotatia panelului (cate