Vânzările retailerilor de modă din marile centre comerciale au scăzut de la 2.000 la circa 1.400 de euro pe zi
Chiriile în malluri sunt, în medie, de două ori mai mici decât cele cerute pentru spaţii proprii pe marile artere comerciale din Capitală
Una dintre cele mai profitabile afaceri din Capitală se dovedeşte a fi vânzarea de haine sau de încălţăminte. Astfel, un magazin de doar 50 de metri pătraţi situat într-unul dintre mallurile bucureştene poate ajunge la vânzări de până la 700.000 de euro pe an, adică aproape 2.000 de euro pe zi. Afacerea este cu atât mai avantajoasă cu cât chiriile din marile centre comerciale sunt sensibil mai mici decât cele percepute de proprietarii spaţiilor situate pe arterele comerciale, cum ar fi bulevardele Magheru, Nicolae Bălcescu sau Calea Victoriei. Astfel, în loc să plătească între 100 şi 150 de euro/mp pe lună pe Magheru, magazinele de haine îşi pot asigura prezenţa într-un mall cu doar 50 de euro pe lună, în medie, în funcţie de spaţiul total şi de poziţionare. Mai mult decât atât, magazinul din marile centre comerciale beneficiază şi de afluxul total de potenţiali clienţi pe care îi atrag acestea.
Situat în centrul Capitalei, centrul comercial Unirea Shopping Center rămâne preferatul bucureştenilor în materie de cumpărături, cu 40.000 de vizitatori în fiecare zi, chiar dacă anul 2008 a adus apariţia pe piaţă şi a altor malluri. Anul trecut, mallul a generat vânzări medii de 7.000 – 10.000 de euro pe metru pătrat pentru magazinele de articole de îmbrăcăminte, care, în cazuri excepţionale, au ajuns până la 14.000 de euro pe metru pătrat, arată o analiză realizată de compania de consultanţă imobiliară Colliers International România.
Următoarele în topul celor mai frecventate malluri din Capitală sunt Bucureşti Mall şi Plaza România, ambele dezvoltate de Anchor Group. Media zilnică a vizitat