Evolutia industriei auto are un nod in gat. Piata de profil este in declin vizibil atat la nivel international cat si pe plan national. Anul 2009 a inceput cu scaderi semnificative ale vanzarilor majoritatii marcilor internationale, precum si a celor prezente pe piata din Romania, iar acest lucru nu face decat sa contiue tendinta ce a luat nastere in cursul anului trecut. Marii constructori auto din SUA sunt in pragul falimentului, cei din Europa se confrunta cu scaderi istorice ale vanzarilor
Evolutia industriei auto are un nod in gat. Piata de profil este in declin vizibil atat la nivel international cat si pe plan national. Anul 2009 a inceput cu scaderi semnificative ale vanzarilor majoritatii marcilor internationale, precum si a celor prezente pe piata din Romania, iar acest lucru nu face decat sa contiue tendinta ce a luat nastere in cursul anului trecut.
Marii constructori auto din SUA sunt in pragul falimentului, cei din Europa se confrunta cu scaderi istorice ale vanzarilor si incearca sa-si ajusteze productia in functie de cererea aparuta in piata.
Acest "destin" nu a ocolit nici constructorul national Dacia, companie ce a fost nevoita sa opreasca de cinci ori productia in ultimele luni.
Toate aceste companii au ceva in comun: Incearca sa supravietuiasca si daca e posibil, sa-si majoreze cotele de piata pe fondul scaderii vanzarilor concurentei.
O parte insemnata a marcilor cu renume international au ocolit anul trecut Saloanele Auto din Detroit si Chicago precum si prezenta in cadrul competitiilor sportive si al marilor evenimente media televizate, in incercarea de a-si minimaliza cheltuielile.
In acest context, Salonul Auto de la Geneva poate fi privit ca locul in care industria auto incearca sa-si revina. Toti marii constructori au anuntat planuri de reorientare a productiei catre masinil