Părinţii care şi-au neglijat copiii au fost reclamaţi autorităţilor În trei ani de funcţionare, la telefonul copilului au fost sesizate 163 de cazuri de abuzuri, majoritatea în 2008. Telefonul Copilului, 0259-983, sună mai des în ultima vreme în Oradea. De la darea sa în folosinţă, în 2006, numărul a fost folosit multă vreme pentru glume şi apeluri false.
În 2006, din cele 694 de apeluri înregistrate, 388 au fost false. Numărul acestora a crescut dramatic în 2007, când „din 1.277 de apeluri, 773 au fost apeluri mute sau greşite”, precizează Ştefan Goţia, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului Bihor. În 2008, bihorenii au uitat de existenţa acestei linii telefonice, aşa că în tot anul s-au înregistrat doar 569 de apeluri, din care 311 false.
În cei trei ani de funcţionare, la telefonul copilului au fost sezizate 163 de cazuri de abuzuri asupra copiilor, cele mai multe în 2008.
Apelat şi de adulţi
Numărul a fost apelat de foarte mulţi adulţi care au avut nevoie de consiliere şi informare cu privire la drepturile copilului. După o scurtă campanie de mediatizare a numărului, la începutul acestui an au crescut din nou sesizările.
„După ce am cerut comunităţii locale să ne sesizeze cazurile de abuzuri asupra copiilor, în luna ianuarie, procentul apelurilor a crescut cu 40%. Am avut 11 sesizări. În şapte dintre cazuri, echipa direcţiei a trebuit să ia măsuri de consiliere şi monitorizare, pentru ca micuţii să nu mai fie neglijaţi sau abuzaţi”, precizează Ştefan Goţia. La telefonul copilului pot fi sesizate cazurile de cerşetorie, vagabondaj, forţarea copiilor să stea în frig alături de alte persoane, neglijenţa etc.