Austriecii estimează afaceri de un milion de euro pentru primul an pe piaţa de consultanţă hotelieră din România, unde activează de la sfârşitul lui 2008. Reprezentanţii companiei de consultanţă în industria hotelieră, turism şi leisure identifică ski-ul şi spa-ul drept punctele forte ale turismului autohton. „Vrem ca în cel mai scurt timp să ajungem să controlăm această piaţă şi să lucrăm pentru cele mai importante proiecte”, spune Stephan Aigner, reprezentantul Kohl&Partner. În Europa Centrală şi de Est, până la sfârşitul anului în curs, compania intenţioneză să acceadă în top trei firme de consiliere în turism.
Grad de ocupare în scădere cu 40%
Cu toate că piaţa hotelieră românească este afectată vizibil de efectele crizei financiare, Aigner consideră că situaţia se va îmbunătăţi. „Pentru a ajunge numărul unu în consilierea pieţei de turism din România avem intenţii clare de colaborare directă cu statul român, respectiv cu ministerul de turism local”, explică Aigner.
Compania Kohl&Partner are în program şi o întâlnire cu ministrul turismului Elena Udrea, la sfârşitul lunii martie, în vederea stabilirii unor priorităţi în privinţa pieţei de profil. „Noi vom veni cu mai multe oferte, propuneri pentru minister, vom încerca să arătăm care sunt cele mai profitabile soluţii pentru această piaţă. Cred că spa-ul şi ski-ul sunt două servicii ce pot fi dezvoltate enorm în România”, susţine oficialul companiei.
Comparativ cu Ungaria, piaţă pe care Kohl&Partner activează de 25 de ani, România nu a înregistrat scăderi ale preţurilor de închiriere a camerelor de hotel. În Bucureşti, deşi gradul de ocupare al hotelurilor s-a diminuat în primele două luni ale anului cu până la 40%, pe fondul reducerii numărului de turişti business, până la sfârşitul anului, gradul de ocupare va reveni la nivelul din ultimul semestru al anu