Piraţii au atacat nava românilor într-o zonă securizată
Au apărut primele informaţii concrete în cazul celor doi marinari români, Adrian Hududui şi Marian Strâmbeanu, luaţi ostatici de piraţii somalezi în urmă cu zece zile.
Deşi comandantul navei malteze Saldahna, braşoveanul Adrian Hududui, era suspectat că nu a respectat traseul de securitate al vasului, în această dimineaţă autorităţile române au contrazis această afirmaţie. Pe baza informaţiilor oferite de sistemul de monitorizare al navei, liderul sindicatului liber al navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a stabilit traseul parcurs în ultimele două săptămâni de cargobotul Saldanha, mineralierul de 75 de tone.
„Ne-am folosit de sistemul Vessel Trucker şi am aflat cu precizie traseul urmat de navă. Şocant este faptul că piraţii au avut curajul să atace vaporul chiar pe coridorul de securitate şi mai ales sub nasul unei vedete militare engleze”, susţine Mihălcioiu.
Negocieri rapide
Între timp, firma de crewing care s-a ocupat de îmbarcarea celor doi români oferă şi primele veşti bune. Armatorul navei este o firmă extrem de puternică din punct de vedere financiar, astfel că negocierile ar putea dura mai puţin decât în alte cazuri asemănătoare. „Proprietarul cargobotului are peste 100 de nave, este o firmă foarte serioasă, cu mulţi bani şi care îşi doreşte înapoi atât nava cât şi marfa aflată la bord şi totul în cel mai scurt timp cu putinţă. Cred că într-o săptămână, maximum 10 zile, marinarii vor fi puşi în libertate. Este adevărat că piraţii se mai droghează şi mai trag cu armele în aer, însă nu au nimic de câştigat dacă vor răni pe cineva”, susţine căpitanul de cursă lungă Ştefan Besnea, cel care le-a găsit de muncă marinarilor români.
Rudele rămân însă îngrijorate. „Ne este frică pentru că nu a mai avut niciodată astfel de probleme“, a declarat aproape plângând Ale