Într-un film cu succes de box office, un personaj îi dă o replică eroului principal preocupat de provenienţa unui echipament militar: „American sau rusesc, în ziua de azi nu mai contează, totul e fabricat în China“. Nimic mai adevărat dacă privim economia mondială în ansamblu, dar nu mai puţin adevărat este faptul că, măcar teoretic, cumpărând produse autohtone poţi ajuta economia să iasă din criză. Americanii, francezii sau nemţii chiar pun în practică aceas
Într-un film cu succes de box office, un personaj îi dă o replică eroului principal preocupat de provenienţa unui echipament militar: „American sau rusesc, în ziua de azi nu mai contează, totul e fabricat în China“. Nimic mai adevărat dacă privim economia mondială în ansamblu, dar nu mai puţin adevărat este faptul că, măcar teoretic, cumpărând produse autohtone poţi ajuta economia să iasă din criză. Americanii, francezii sau nemţii chiar pun în practică această teorie, iar acum, în plină criză economică, consumatorii din ţările respective sunt bombardaţi cu campanii de genul „cumpără produse naţionale ca să salvezi X locuri de muncă“.
Ce parere au producatorii locali despre o campanie de incurajare a consumului de produse romanesti?
Ioan Popa, manager general, Transavia: "In condiţiile în care o parte semnificativa a produselor din carne de pasare ce ajung pe piata romaneasca este reprezentata de importurile de carne congelata de pui, este necesar un program care sa prezinte in primul rand dezavantajele importurilor si pericolul care il reprezinta pentru sanatatea consumatorilor. Este foarte importanta sprijinirea producatorilor nationali, majoritatea tarilor din comunitatea europeana si cateva tari din proximitatea noastra au introdus astfel de programe nationale pentru incurajarea consumului de bunuri realizate pe piata lor interna, in contextul crizei financiare si nu numai."
Sava E