Contractele cu dezvoltatorii imobiliari asigura peste 50% din afacerile companiei in Romania.
Rettig, cel mai mare importator local de radiatoare, estimeaza ca in 2009 vanzarile de radiatoare se vor mentine pe o directie ascendenta, intr-un ritm mai redus insa, chiar daca piata imobiliara se afla in prezent in declin.
Rettig Romania, filiala locala a producatorului european de radiatoare Rettig ICC Group, estimeaza ca in anul in curs vanzarile vor inregistra cel putin acelasi nivel cu al celor consemnate in 2008, chiar daca volumul tranzactiilor imobiliare s-a redus semnificativ. Principala marca distribuita de Rettig in Romania este Purmo. Rettig Romania a inregistrat anul trecut afaceri de aproximativ 11,5 milioane de euro, cresterea fiind cu 50% peste rezultatul anului anterior. In aceasta perioada majoritatea comenzilor inregistrate pe plan local au venit din partea dezvoltatorilor imobiliari, de parcuri rezidentiale sau cladiri de birouri. In 2009 vanzarile Purmo ar putea sa treaca de 13 milioane de euro, in conditiile in care piata imobiliara se deblocheaza.
"Este un buget realizat anul trecut iar ajustarile finale vor avea loc in luna martie. Estimam, dat fiind contextul actual, ca bugetul pe 2009 se va mentine la nivelul celui din 2008, cu mentiunea ca este posibil sa depasim aceste estimari in conditiile in care compensam cu alte produse din gama", a declarat Tunde Sandor, directorul general al Rettig in Romania.
Ea a adaugat ca sectorul imobiliar va continua sa sustina vanzarile de radiatoare deoarece multe proiecte sunt aproape de finalizate, iar pentru livrare sistemele de incalzire trebuie instalate.
"Renovarile aduc un aport mai mic la vanzarile din Romania. Am lucrat insa la proiecte imobiliare mari, precum Oxford Gardens, unde am livrat 2.350 de radiatoare decorative si 1.400 de tip panou", a spus Sandor.
Oxfo