Incendiul din această dimineaţă, de la locomotiva trenului internaţional Budapesta-Bucureşti, a fost provocat, potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova, de supraîncălzirea unui compresor de ulei. Potrivit NewsIn, ISU Prahova a comunicat că "la locul incidentului s-au deplasat imediat trei autospeciale de stins incendii şi o ambulanţă SMURD, totalizând un numar de 20 pompieri din cadrul Detaşamentului de pompieri Câmpina. La sosirea echipajelor s-a constatat o cantitate mare de fum degajată datorită supraîncălzirii unui compresor de ulei de la locomotivă".
Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului, pentru stingerea incendiului s-au folosit stingătoare cu pulbere, iar după oprirea alimentării cu energie electrică a locomotivei, s-a acţionat cu apă pentru răcirea compresorului.
În jurul orei 10.00, ISU Prahova a fost anunţat prin intermediul dispeceratului unic 112 de izbucnirea unui incendiu pe firul 2 de cale ferata Câmpina - Floreşti, km 87+300, la o locomotivă electrică care făcea parte din garnitura trenului rapid internaţional Budapesta-Bucureşti, locomotivă care, până la sosirea pompierilor, a fost decuplată de restul garniturii şi deplasată pe o distanţă de aproximativ 15 m.
Potrivit pompierilor, în urma evenimentului au fost distruse 8 geamuri de la locomotivă.