Un audit asupra serviciului de măsurare a ratingului a scos la iveală imperfecţiunile sistemului. Datele de audienţă ale GfK sunt valabile, însă compania de cercetare are multe probleme de rezolvat, au fost concluziile auditul realizat de compania franceză CESP. După ce, la jumătatea lunii ianuarie, ziarul „Adevărul” a prezentat în premieră rezultatele parţiale ale auditului firmei CESP asupra modului de colectare a datelor de către compania de cercetare GfK, Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor a susţinut ieri o conferinţă pentru a anunţa datele finale. Informaţiile au fost comentate de către doi reprezentanţi ai CESP.
Auditul a fost realizat în perioada ianuarie – septembrie 2008 şi este o verificare normală pe care CESP a realizat-o şi în perioada 2006 – 2007, când audienţele TV erau măsurate de către TNS-AGB. Potrivit reprezentanţilor CESP, structura panelului (eşantionul format din 1.320 de persoane) pe regiuni şi oraşe este „satisfăcătoare”.
Totuşi, au existat probleme în ceea ce priveşte datele demografice (vârstă, sex, educaţie) ale perosanelor selectate, fiind identificate diferenţe între targetul stabilit iniţial şi ceea ce există în acest moment în panel.
Gfk promite să repare problemele
O altă analiză făcută de firma de audit a fost validarea datelor prin urmărirea obiceiurilor de consum ale persoanelor care au în case peoplemetere (aparate ce înregistrează consumul TV în gospodării). S-a descoperit că în mai multe gospodării existau „heavy users” care se uitau la TV mai mult de 20 de ore. În plus, 75 dintre persoane uită să activeze peoplemeterul imediat ce aprind televziorul.
Lucia Romaniuc, preşedinte ARMA şi director executiv Pro Cinema, a asigurat că datele de audienţă ale GfK nu sunt influenţate. A recunoscut totuşi că „sunt foarte multe lucruri de îmbunătăţit”. Romaniuc a