Compania care a construit tunelul de sub Canalul Manecii, Eurotunnel, va plati dividende pentru prima data in istoria sa de 20 de ani.
Grupul Eurotunnel a propus plata unor dividende de 0,04 euro per actiune, dupa ce a anuntat un profit net de 40 de milioane de euro pentru 2008, scrie Financial Times. Aceasta este a doua oara in istoria companiei cand se inregistreaza profit.
Dupa aceasta veste, valoarea actiunilor companiei a crescut cu 12,1%, la 3,14 euro/unitate.
Pe de alta parte, cifra de afaceri a scazut de la 775 de milioane de euro in 2007, la 704 milioane de euro, din cauza diminuarii valorii lirei sterline in fata monedei unice europene, dar si a reparatiilor in partea de nord, afectata de un incediu, care s-a redeschis de abia in februarie.
Profitul operational a crescut la 289 de milioane de euro, de la 264 de milioane de euro in anul precedent.
Eurotunnel a suferit grave probleme financiare intre 1985 si 2007, din cauza costurilor masive in constructia celor 50 de kilometri de tunel sub mare si a traficului redus.
Cea mai mare parte a actionarilor sunt cetateni francezi.
Compania care a construit tunelul de sub Canalul Manecii, Eurotunnel, va plati dividende pentru prima data in istoria sa de 20 de ani.
Grupul Eurotunnel a propus plata unor dividende de 0,04 euro per actiune, dupa ce a anuntat un profit net de 40 de milioane de euro pentru 2008, scrie Financial Times. Aceasta este a doua oara in istoria companiei cand se inregistreaza profit.
Dupa aceasta veste, valoarea actiunilor companiei a crescut cu 12,1%, la 3,14 euro/unitate.
Pe de alta parte, cifra de afaceri a scazut de la 775 de milioane de euro in 2007, la 704 milioane de euro, din cauza diminuarii valorii lirei sterline in fata monedei unice europene, dar si a reparatii