In perioade de criza economica, oamenii trebuie sa-si revizuiasca cu atentie bugetul lunar si nevoile, producand o solutie care sa le permita sa traverseze perioada dificila fara probleme.
Oamenii nu sunt insa rationali intrutotul: cheltuiesc la fel de multi bani, timp si energie pe o categorie economica care nu produce nimic, animalele de companie, scrie Forbes.
Oamenii, cu toate ca sunt preocupati de propria bunastare, risipesc bani si timp pe animalele de casa, cand ar putea cheltui banii pe nevoile proprii.
Nu numai ca nu se abtin de la a cumpara mancare scumpa pentru animalele lor - cumpara mancare "de lux", "de firma", fiind fermi convinsi ca Mitzi sau Azorel face distinctia intre mancarea "gourmet" si cea "normala".
Evident, proprietarii de animale evita sa-si asume riscuri. Ar prefera sa cumpere cea mai ieftina conserva de pasta de tomate pentru ei, decat sa-si supuna prietenii necuvantatori la ingrozitorul supliciu de a suporta o marca mai ieftina de mancare.
In Canada, spre exemplu, unde rata natalitatii este in declin, oamenii au marit numarul de animale de casa pe care le detin: aproape jumatate dintre gospodariile canadiene se mandreste cu un animal de companie.
Economistii sunt nedumeriti de acest comportament nerational.
Ei subliniaza ca pana si hranirea animalului provoaca drame etice si nutritionale pe care nici un anorexic nu le traieste.
Sunt cumparate doar acele marci care propovaduiesc "bunastarea totala a animalelor", care contin doar "carne si legume de cea mai buna calitate, cereale integrale", ba chiar si "alune de padure tropicala".
Cutiile de mancare pentru animale au ajuns sa contina pe eticheta cuvinte precum "Haute cuisine", "Gourmet", "Natural" etc.
In perioade de criza economica, oamenii trebuie sa-si revizuiasc