Înnoptările au scăzut cu 16,2% în ianuarie 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut
Se aşteaptă ca 10.000 de turişti să apeleze la programul „O săptămână la munte”
Pentru hotelierii din staţiunile montane urmează o perioadă proastă, atât pentru vânzări, cât şi în ceea ce priveşte gradul de ocupare, odată cu sfârşitul sezonului de iarnă. Buzunarele populaţiei sunt şi ele afectate de criza economică, iar autorităţile din domeniu apelează la diferite metode de a veni în ajutorul ambelor părţi. Datele Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că în luna ianuarie a acestui an, sosirile şi înnoptările în structurile de primire turistică au scăzut cu 10,6%, respectiv 16,2%, faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Astfel, în ianuarie 2009, numărul turiştilor români care au înnoptat a scăzut cu aproape 100.000, la 558.000, iar numărul turiştilor străini a scăzut cu 50.000, ajungând la 158.000.
Pentru a revigora vânzările, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) lansează pentru a doua oară programul „O săptămână la munte”, care se va desfăşura pe parcursul următoarelor două luni, cu preţuri mai mici. „Programul are două scopuri: primul este acela de a relansa vânzările şi să ocupăm spaţiile de cazare pentru sfârşitul acestui sezon, iar cel de-al doilea este să ajutăm cu tarife mici pe cei care au un venit mai mic. Preţurile sunt identice cu cele de la prima ediţie a programului, iar faţă de cele din sezon, sunt cu aproape 50% mai mici”, a declarat pentru Gândul Daniel Vasilescu, preşedintele FPTR.
Comparativ cu ediţia lansată luna noiembrie a anului trecut, când după o săptămână de la lansare au fost vândute aproape toate locurile, acum numărul hotelierilor, dar şi al proprietarilor de pensiuni care s-au înscris în program s-a dublat. Până la sfârşitul lunii aprilie, cât ţine programul, Daniel Vasilescu se aşteaptă ca