Romania este a doua piata ca marime pentru compania Discovery Networks Europa Centrala, care opereaza canalul TV Discovery, dupa Polonia. Katarzyna Kieli, general manager al Discovery Networks Europa Centrala, spune ca piata autohtona a inregistrat cea mai rapida crestere in ultimii ani. "Romania este piata cu cea mai rapida crestere si reprezinta o zona strategica pentru noi. Ordinea ar fi Polonia, Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia. Suntem decisi sa ne maximizam cresterea aici, de unde si decizia noastra de a investi in operatiunile locale si a continua sa ne extindem strategia de localizare", spune Katarzyna Kieli, general manager al Discovery Networks Europa Centrala. Anul trecut in ianuarie, compania a deschis un departament propriu de vanzari de publicitate, condus de Vlad Tudosie, ceea ce a dus la o crestere a veniturilor din publicitate ale Discovery Networks Romania in primul semestru cu 64% fata de perioada similara din 2007, in timp ce la nivelul Europei Centrale si de Est cresterea anuala a fost de doua cifre. Anul trecut, Discovery Networks Europa Centrala a inregistrat o crestere de 14% a numarului de abonati, comparativ cu 2007, in timp ce in Romania distributia a crescut cu 21,05% pentru aceeasi perioada. Potrivit Ministerului de Finante, in 2007 compania a avut o cifra de afaceri de 3,3 mil. euro si un profit de 0,7 mil. euro. Veniturile la nivel global ale Discovery Communications s-au ridicat anul trecut la 3,44 mld. dolari (2,73 mld. euro), cu 10% mai mult fata de 2007 si un OIBDA (profit operational inainte de depreciere si amortizare) de 1,3 mld. dolari (1,03 mld. euro), in crestere cu 49%.Principalul competitor al Discovery Channel este National Geographic. Discovery Communications este lider mondial in productia de programe documentare si are peste 1,5 mld. de abonati, din peste 170 de tari.
Romania este a doua piata ca marime