Dacă anul trecut majoritatea cumpărătorilor căutau autoturisme cât mai bine echipate, în 2009 opţiunile lor se vor modifica substanţial, ca urmare a restrângerii bugetelor de cheltuieli sub impactul crizei economice. Factorul raţional va prima în faţa luxului şi comodităţii. De voie, de nevoie, cumpărătorii se vor reorienta spre vehicule cu dimensiuni, cilindree şi preţ reduse. Tendinţa transpare deja din datele de vânzări raportate de Asociaţia P
Dacă anul trecut majoritatea cumpărătorilor căutau autoturisme cât mai bine echipate, în 2009 opţiunile lor se vor modifica substanţial, ca urmare a restrângerii bugetelor de cheltuieli sub impactul crizei economice. Factorul raţional va prima în faţa luxului şi comodităţii.
De voie, de nevoie, cumpărătorii se vor reorienta spre vehicule cu dimensiuni, cilindree şi preţ reduse. Tendinţa transpare deja din datele de vânzări raportate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pentru luna ianuarie a acestui an, care arată că primele locuri în clasamentul vânzărilor sunt ocupate, după modelele producătorului autohton Dacia, de vehicule care corespund în mare măsură caracteristicilor menţionate.
În primul rând, este vorba despre modelul i10 al coreenilor de la Hyundai, cel care a ajuns surprinzător pe locul întâi al importurilor, depăşind mult mai consacratele Skoda Octavia şi Renault Megane, ocupante, în această ordine, ale celorlalte locuri ale podiumului. Conform importatorului Hyundai România, succesul repurtat în prima lună din 2009 a fost rezultatul unei poziţionări foarte corecte în piaţă din punctul de vedere al preţului, care porneşte de la 8.318 euro, cu TVA inclus. Celelalte două vehicule aflate în vârful clasamentului au dimensiuni mai mari, dar preţul şi dotările par să fi fost determinante.
Puterea de cumpărare redesenează piaţa
Efectele crizei fina