Vânzările de flori au scăzut cu aproape 50% în primele două luni ale acestui an. Aceasta în condiţiile în care suma alocată de un român pentru achiziţia de flori, doar cinci euro pe an, este cea mai scăzută din Uniunea Europeană. Într-o măsură mai mare sau mai mică, situaţia economică actuală îi afectează pe cei care activează în această industrie. În România, cea mai mare cantitate de flori este comercializată în pieţe şi prin intermediul chioşcurilor stradale
Vânzările de flori au scăzut cu aproape 50% în primele două luni ale acestui an. Aceasta în condiţiile în care suma alocată de un român pentru achiziţia de flori, doar cinci euro pe an, este cea mai scăzută din Uniunea Europeană.
Într-o măsură mai mare sau mai mică, situaţia economică actuală îi afectează pe cei care activează în această industrie. În România, cea mai mare cantitate de flori este comercializată în pieţe şi prin intermediul chioşcurilor stradale (aceste canale având, în 2006, o cotă de piaţă de 70%). În prezent, în Bucureşti, există 800 astfel de chioşcuri şi circa 260 de vânzători în pieţe. „Anul a început extrem de prost pentru aceştia. În primele două luni, vânzările au scăzut cu 40%-50%“, spune Florin Georgescu, preşedintele Asociaţiei Florarilor din România, acest declin fiind cauzat de criza financiară, care i-a făcut pe români să nu mai cheltuiască bani pe flori. Un alt inconvenient al industriei este dat de caracterul perisabil al produselor. „Nu se pot face stocuri. Dacă florile nu sunt vândute pe parcursul a două-trei zile, sunt bune de aruncat“, a mai spus Georgescu. El este de părere că, deşi vânzările din luna martie sunt importante ca volum datorită zilelor de 1 şi 8 Martie, anul acesta mulţi florari vor avea pierderi. „În 2008, în această perioadă, s-au vândut, la nivelul Capitalei, un milion de flori, însă în anul în curs vânzările vor fi cu 30%-40% mai scăzute“