Targul de constructii Construct Expo Antreprenor, care are loc la Romexpo intre 3-7 martie, a fost aproape gol in prima zi, expozantii punand situatia pe seama interesului scazut al vizitatorilor care prefera sa-si culeaga informatiile de pe internet si pe seama crizei care a redus intalnirile de business.
"Este foarte gol, cand am ajuns dimineata ne-am speriat", au declarat reprezentantii producatorului belgian de var Carmeuse, care vine de doi ani la targ.
Pe langa vizitatori, nici companiiile nu s-au inghesuit sa participe la eveniment: fata de anul trecut, numarul expozantilor la targurile Construct Expo Antreprenor si Romtherm este cu 15% mai redus in acest an, iar suprafata alocata a scazut cu 25%.
Suprafata ocupata de ofertele expozantilor este de 16.000 mp, din care 13.000 mp in interior si 3.000 mp pe platformele exterioare.
"Nu mai sunt standuri mari cu doua etaje, asa cum erau in alti ani sau cum am vazut la alte targuri din strainatate. S-a schimbat conceptul de targ, este mai mult axat pe business. Nu mai sunt distribuite pliante cu preturi, ci doar prezentari de concepte, pentru ca clientul final se poate informa acum de pe internet in cazul in care doreste sa afle informatii mai amanuntite", spune Misu Chiruc, directorul executiv al Plannja Romania, subsidiara locala a producatorului suedez de profile metalice Plannja.
Cu toate ca numarul expozantilor a scazut, Romexpo nu a redus preturile pentru inchirierea spatiilor, care se ridica la circa 100-150 euro/ metrul patrat, potrivit expozantilor.
"Consumul de materiale de constructii se va reduce cu circa 10% fata de anul precedent, dar tot va ramane in crestere cu 100% fata de anul 2005, care a fost un an bun pentru constructii. Piata imobiliara se va maturiza si nu vom mai vedea tot felul de investitori care nu au nicio legatura cu acest business", explica Eugen Pitic,