Temperarea consumului reasaza brandurile in rafturile hipermarketurilor, iar marcile private ale retailerilor, care au avut in 2008 vanzari estimate de ZF la peste 250 mil. euro, ar putea fi marii castigatori in acest an.
Cele mai mari retele de hipermarketuri de pe piata au planuri de dezvoltare a portofoliului de produse marci private in acest an, in parteneriat cu producatori romani. Ceea ce pare a fi o oportunitate pentru businessul producatorilor romani se poate transforma insa intr-o amenintare pentru propriile lor marci, in conditiile in care acestia isi reduc investitiile in branduri. In plus, orientarea consumatorilor spre alimente mai ieftine, tendinta prognozata pentru acest an pe piata, ar putea inclina balanta in favoarea marcilor private pozitionate ca fiind "cele mai ieftine produse la raft".
"In contextual economic actual, ne asteptam la o crestere mai accentuata a vanzarilor de produse "Marca Nr. 1", care au inregistrat si pana acum o dinamica pozitiva de la an la an", spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania. Compania detine una dintre cele mai vandute marci private ale retailerilor din Romania, "Marca nr. 1", sub care sunt comercializate produse cu cel mai mic pret la raft pe diferite categorii, precum iaurturi, paste, orez sau sucuri.
Pentru cel mai vandut private label (marca privata) al sau, reteaua colaboreaza cu aproximativ 60 de producatori romani.
"Din cauza dificultatilor din economie, multe marci nationale pe segmentul alimentar sunt acum intr-o stare latenta: proprietarii nu mai investesc in promovare si nici in lansari de produse. Acest lucru va duce la dezvoltarea marcilor private ale lanturilor mari de magazine, care vor avea rolul de a compensa eventualele scaderi de vanzari ale marcilor nationale nesustinute de bugete de marketing", explica Eugen Zbarcea, directorul centralei d