Adrian Hududui (foto medalion) a plecat în cursă pe 5 iunie 2008, la cârma mineralierului Saldanha, sub pavilion maltez. Vasul, aparţinând unei companii greceşti, a fost deturnat de piraţii somalezi în golful Aden. Cele 22 de persoane, doi români, 19 filipinezi şi un ucrainean, au fost luate ostatece. De atunci au trecut mai bine de două săptămâni, iar autorităţile nu au reuşit să-i răscumpere. Acasă, la Braşov, soţia lui Hududui, Marga (foto), împreună cu cei doi copii, sunt îngrijoraţi. „Îmi este frică, dar facem tot ce-i posibil să se întoarcă sănătos acasă. Din câte mi-a povestit, tot echipajul este pe vapor, sunt păziţi de piraţi înarmaţi şi drogaţi. Toate convorbirile au fost scurte: doar un semn de viaţă”, a declarat Marga Hududui, soţia comandantului.
„Nu a fost o eroare
de pilotaj”
Negocierile pentru salvarea echipajului au fost preluate de autorităţile greceşti. Acestea nu au oferit prea multe detalii despre cum decurg negocierile şi dacă piraţii au stabilit o recompensă. Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a declarat că Hududui ar fi deviat nava de pe culoarul de securitate creat de navele de război ale NATO. Comandantul Hududui, aflat la prima cursă în această funcţie, vorbeşte la telefon doar cu nevasta sa şi cu compania pe care o reprezintă. Soţia sa subliniază că răpirea echipajului nu a fost cauzată de o eroare de pilotaj.
„După ce a fost capturat, el a vorbit doar cu mine şi cu o singură persoană de la companie. Nu se află în siguranţă şi nu se ştie nimic concret. În plus, sunt multe informaţii eronate care au apărut. Domnul Mihălcioiu a declarat că nava nu ar fi folosit culoarul de securitate creat de NATO. Nu este adevărat. Ba chiar, nava a fost atacată chiar în acest culoar păzit. Problema este că nu sunt suficiente nave care să păzească şi nu acoperă toate zonele. Domnul Mihălcioiu a m