Bursele, promoţiile şi curriculum-ul adaptat la criza economică sunt armele cu care instituţiile organizatoare de astfel de cursuri încearcă să reziste în faţa crizei.Primul program care a primit frontal lovitura actualei crize a fost cel organizat de Universitatea de Ştiinţe Economice din Viena, de altfel cel mai scump (35.000 de euro), dar şi cel mai apreciat din România. Lansat în urmă cu doi ani la iniţiativa Erste Bank/BCR şi OMV/Petrom, EMBA-ul austriac era conceput pentru
Bursele, promoţiile şi curriculum-ul adaptat la criza economică sunt armele cu care instituţiile organizatoare de astfel de cursuri încearcă să reziste în faţa crizei.
Primul program care a primit frontal lovitura actualei crize a fost cel organizat de Universitatea de Ştiinţe Economice din Viena, de altfel cel mai scump (35.000 de euro), dar şi cel mai apreciat din România. Lansat în urmă cu doi ani la iniţiativa Erste Bank/BCR şi OMV/Petrom, EMBA-ul austriac era conceput pentru un grup de 30 de studenţi, iar costurile erau acoperite integral de cele două companii, sub forma unor burse. În 2008, numărul acestor burse scădea la 20, iar anul acesta, după ce Erste/BCR s-a retras din calitatea de sponsor, însăşi demararea programului este pusă sub semnul întrebării. „Studenţii ar trebui să înceapă cursurile în octombrie, însă, din cauza procedurilor minuţioase de admitere, ar trebui să ne găsim un sponsor cu patru luni înainte de această dată. Pe moment, suntem tot în căutări“, spune Sabine Zellenberg, program manager al WU Executive Academy EMBA.
Celelalte instituţii de profil cu greutate nu au fost afectate decât marginal. În parte, datorită faptului că, pentru grupul-ţintă al programelor de tip MBA, costurile unor astfel de cursuri nu sunt peste mână nici în actuala conjunctură; apoi, pentru că majoritatea instituţiilor au venit în întâmpinarea eventualilor studen