Ruta Gara de Nord-Aeroportul „Henri Coandă“, care funcţionează de ieri cu trenul şi autobuzul, este parcursă în 60 de minute. Redactorul ,,Adevărul” a testat ieri-dimineaţă noul traseu, pentru a prinde avionul către Paris, de la ora 9.20. Ora 6.18, cartierul Ghencea. Am plecat cu tramvaiul 41 din staţia Gârleni către cartierul Crângaşi, de unde urma să prind metroul spre Gara de Nord. În circa 20 de minute am ajuns la Piaţa Crângaşi. Metroul a sosit în staţie în patru minute, însă traseul a fost o mică aventură de dimineaţă. Între staţiile Basarab şi Gara de Nord, metroul s-a oprit timp de şapte minute, fără ca vreo ,,voce” a Metrorex să anunţe călătorii motivele staţionării în tunel.
Ora 6.55, Gara de Nord . Plecatul din timp de acasă a fost pavază bună, astfel încât întârzierea metroului nu m-a costat pierderea trenului. Am fost în gară cu 20 de minute înainte de plecarea Săgeţii Albastre către Aeroportul „Henri Coandă“. Procedura de introducere în calculator a punctului de plecare şi de sosire, precum şi a numărului de kilometri i-a luat casierei CFR aproximativ 3 minute.
Ora 7.15, Gara de Nord . Trenul de Otopeni a plecat de la linia 13, rezervată acestei rute. Peronul este destinat şi persoanelor cu dizabilităţi, fiind la acelaşi nivel cu trenul. Singurii călători din tren erau, la acea oră, şapte angajaţi ai CFR, eu şi alţi doi jurnalişti. “Nu a fost suficient mediatizată ruta şi oamenii nu ştiu de existenţa acestui tren ca să ajungă la aeroport. Dar suntem siguri că va avea succes”, a explicat Francisc Predescu, şef proiect CFR Călători. El a adăugat că noua rută feroviară va fi folositoare şi pentru locuitorii din localitatea ilfoveană Baloteşti.
De asemenea, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“, Valentin Iordache, a declarat ieri pentru ,,Adevărul” că pe platforma aeroportului lucre