Ion Soloman, proprietarul Ethos, cea mai extinsa retea locala de supermarketuri de pe piata, a angajat un consultant pentru reorganizarea companiei, proiect care a dus la inchiderea a doua magazine Ethos in acest an, in Bucuresti si Pitesti.
"Cele doua unitati au fost inchise pentru ca nu ne ofereau perspective de profit, in principal din cauza costului cu chiria. In acest moment nu intentionam sa mai inchidem alte magazine, iar planurile de extindere a retelei raman in picioare. Vom investi 3 milioane de euro in deschiderea a 6 supermarketuri in 2009", a declarat Ion Soloman. Unitatea din cartierul Bucurestii Noi din Capitala fusese inaugurata in urma cu circa trei luni, iar supermarketul din Pitesti era operational din 2007.
Ivet Comprod, operatorul retelei Ethos, are in prezent 24 de unitati, majoritatea amplasate in Capitala, si a realizat anul trecut afaceri de 33 mil. euro.
"Ne reorganizam intregul business si vom schimba inclusiv structura magazinelor si oferta de produse. Avem si un proiect de schimbare a imaginii brandului Ethos. Obiectivul nostru este sa ne diferentiem mai puternic de competitorii nostri directi. Ca pozitionare pe piata, vom tinti in continuare segmentul de consumatori cu venituri medii", a precizat Soloman.
In Capitala, Ethos se bate cu Mega Image (Delhaize), Billa (Rewe) si cu reteaua locala Primavara.
In ultimii doi ani, supermarketurile au pierdut cota de piata in Bucuresti, ajungand in 2008 la o pondere 21% din vanzarile totale de bunuri de larg consum, fata de 23% in 2006, in timp ce hipermarketurile si-au majorat cota de la 30% la 42%, potrivit datelor companiei de cercetare de piata GfK.
"Conditiile dificile de pe piata s-au resimtit la nivelul vanzarilor printr-o diminuare cu 10% in acest an fata de perioada similara din 2008", a spus Soloman. Omul de afaceri crede insa ca la finalul anului va tra