Intr-o zi vom putea sa citim presa din intreaga lume pe monitorul unui dispozitiv de marimea unui telefon, care va putea fi folosit si pe plaja sau in mijloacele de transport.
Aceasta zi care va insemna sfarsitul presei scrise in formatul clasic pe care il cunoastem este, poate, mult mai aproape decat am fi tentati sa credem, informeaza editia online a CNN Money.
Marile companii editoriale de printuri din lume se confrunta in ziua de astazi cu o concurenta puternica din partea unor companii precum Google sau Yahoo care vand anunturi si informatii prin intermediul Internetului si a gadgeturilor.
Internetul inca nu a devenit acea closca cu puii de aur a profitului pe care si-a imaginat-o intreaga industrie de publishing internationala, a carei valoare depaseste 300 de miliarde de dolari.
Veniturile din mediul online sunt in crestere, insa nu in asemenea masura incat sa faca fata scaderilor, pe alocuri dramatice, din presa in format tiparit.
Chiar si cotidianul american "New York Times", un ziar care si-a orientat echipa cat a putut de mult spre formatul online, a avut nevoie recent de o infuzie de 250 de milioane de dolari, din partea miliardarului mexican Carlos Slim, pentru a-si continua activitatea.
In acest context, marile companii de publishing din lume, precum News Corp., Hearst si Time Inc., sunt in cautarea unei generatii viitoare careia sa i se adreseze prin intermediul Internetului.
In aceasta situatie, majoritatea producatorilor de gadgeturi care pot furniza continut din presa online incearca sa descopere posibilitati prin care sa ofere experiente asemanatoare presei in format tiparit, insa fara costurile acesteia, precum pretul hartiei, al imprimarii sau al livrarii.
Unii dintre producatori, precum Kindle sau Sony Reader, s-au orientat spre produse care ofera exp