Condiţiile de creditare fac dificil accesul la fonduri pentru investititorii fără lichidităţi. Experienţa sa de 25 de ani îl face pe Paul Mărăşoiu să creadă că încă nu se vede o criză pe piaţa hotelieră românească. Potrivit reprezentantului „Peacock Hotels“, scăderea gradului de ocupare a fost de cel mult şase procente la finalul anului trecut , principalul factor fiind intrarea pe piaţa hotelieră a peste 1.800 de noi camere şi nu criza financiară.
Intrarea pe piaţă a unui număr impresionant de camere este efectul unei cereri la fel de mari ca în anii trecuţi, cerere care va fi satisfăcută şi în acest an prin deschiderea a cel puţin şase noi proprietăţi hoteliere pe piaţa din Bucureşti. În acest context, Mărăşoiu este de părere că vom putea vorbi de cel mult o stagnare a pieţei hoteliere la nivelul de anul trecut.
„Trebuie să fim conştienţi de un lucru şi anume că oraşele mari din România, şi cu precădere Bucureştiul, au avut o componentă esenţială care a susţinut domeniul industriei ospitalităţii: călătoriile de afaceri. România face parte din grupul acelor ţări care au încă un potenţial foarte mare pe diferite domenii de activitate, este o piaţă emergentă şi poate fi un debuşeu pentru afaceri care nu mai pot funcţiona în alte ţări, care şi-au atins o limită, o notorietate, aşa cum este exemplul Franţei, a Germaniei, a Italiei.
Companiile îşi pun problema unor reconceptualizări, iar acest lucru înseamnă călătorii de afaceri pentru România. Nu vorbim încă de afaceri virtuale”, spune oficialul „Peacock Hotels“.
Tichetele de vacanţă, un plus pentru turism
Paul Mărăşoiu crede că adoptarea legii tichetelor de vacanţă va avea ca efect o mai puternică circulaţie turistică la nivel naţional, acest lucru putând atrage chiar şi turiştii străini. ”Limitarea utilizării tichetelor doar în ţară era singura op