Biletele nereduse golesc autocarele. La intern, numărul de călători scade, din cauza preţurilor prea mari. Pe internaţional, situaţia e şi mai drastică, din cauză că românii nu-şi mai găsesc atât de uşor joburi în Spania şi în Italia. Sursa: Codrin Prisecaru
În Autogara Obor, din Capitală, criza aduce tot mai puţini pasageri. Printre câinii obişnuiţi ai locului, doar cursele scurte mai aduc lumea la microbuze. Pe distanţe lungi, autocarele pleacă acum mai mult goale. De vină sunt şi cursele dese, şi criza, care îi pune pe oameni mai puţin pe drumuri.
„Maşinile pleacă şi cu 3-4 călători. Oamenii circulă mai rar. În loc de patru curse pe lună, acum abia fac două. De la jumătatea anului trecut se simte o scădere a numărului de călători... asta şi pentru că-s puse aşa dese cursele din vremea când mergea bine”, a declarat iritat de situaţie şeful de autogară, nea Stoica.
Cei circa 20 de călători care au aşteptat marţi să le plece maşina către Călăraşi nu au treabă cu criza. „Eu o am pe mama bolnavă la pat. La o lună tot mă duc la ea... Parcă ţine careva cont de criză... Dacă trebuie să pleci, pleci. Poate ăia care plecau în vacanţe să fi renunţat la drumuri”, a declarat tanti Maria.
„Acum şi patronii să vadă cum o fi la primăvară, când s-or duce oamenii la ţară”
Şi prin maxi-taxiuri suflă vântul. Gheorghe P., şofer pe maxi-taxi de ani buni pe cursa care leagă Bucureştiul de Focşani, se arată totuşi optimist.
„Dacă trebuie să pleci la ore fixe, pleci şi cu un pasager... ce să faci... începutul de an e mereu mai prost, că nu se plimbă oamenii. Acum şi patronii să vadă cum o fi mai în primăvară, când s-or mai duce oamenii la ţară, că mai e de făcut câte ceva prin curte, să vadă dacă mai taie din preţuri sau renunţă la maşini. La tarife, la noi, nu s-a umblat din primăvara trecută, fix de-un an”, a p