* amânarea repetată a programului "Rabla" afectează o dată în plus vânzările dealerilor auto brăileni * unii comercianţi de maşini spun că, în situaţia în care băncile îşi menţin actualele condiţii de creditare, doar prin acest program "Rabla" se mai pot menţine pe linia de plutire
Amânarea repetată a programului "Rabla" a afectat destul de serios vânzările dealerilor auto brăileni. "Dacă se dădea drumul în februarie, aşa cum se preconiza, am fi vândut cel puţin cinci autoturisme luna trecută. În lipsa programului «Rabla» nu am vândut nicio maşină", ne-a declarat Laurenţiu Manole, administratorul "Auto Global", dealer Hyundai. Acesta este de părere, însă, că doar prima oferită de stat pentru renunţarea la maşina veche proprietate personală nu este în măsură să revigoreze vânzările de autoturisme noi. "Relaxarea condiţiilor de creditare este principala soluţie pentru deblocarea acestei crize. Prima de casare este doar un balon de oxigen care contează, într-adevăr, dar nu şi pentru cei ce nu mai pot accesa credite de la bănci. Pe noi, ca reprezentanţă auto, existenţa acestui program ne menţine pe linia de plutire, dar, dacă situaţia creditării nu se îmbunătăţeşte, am putea fi nevoiţi să închidem, în câteva luni", ne-a mai explicat Manole, precizând că, în momentul de faţă există, la Brăila, cinci persoane interesate să achiziţioneze un Hyundai, prin programul "Rabla".
Ovidiu Dimofte, administratorul "Estima Motors", dealer Toyota, consideră că anul acesta punctul slab al programului "Rabla" nu stă în amânarea repetată a debutului cât în valoarea mică a primei de casare. "E adevărat că, dacă ar fi început mai devreme, aşa cum s-a promis, s-ar fi simţit la vânzări. Întârzierea nu este, totuşi, un mare impediment, deoarece cine e interesat să cumpere poate să mai aştepte câteva săptămâni. Problema e că prima oferită de stat este prea mică, mai ales în cont