YouTube, cel mai popular site ce permite incarcarea si vizualizarea de continut video, si Universal Music Group discuta un parteneriat ce ar putea duce la crearea unui site premium pentru videoclipuri muzicale, anunta New York Times.
Potrivit unor surse apropiate celor doua companii, discutiile sunt in stadiu avansat, insa semnarea unui contract ar putea avea loc peste mai multe saptamani, iar termenii discutati in prezent s-ar putea modifica.
Contractul ar putea include, pe langa difuzarea de videoclipuri muzicale, si prezentarea unor materiale despre artisti si trupe, potrivit acelorasi surse.
Acest posibil contract reprezinta cea mai recenta incercare a platformei video YouTube de a atrage continut de o calitate superioara. Videoclipurile muzicale reprezinta unele dintre cele mai populare materiale difuzate pe YouTube, insa nu au generat pana in prezent venituri semnificative.
Reprezentantii YouTube au refuzat sa comenteze aceasta informatie, insa potrivit unei declaratii via e-mail compania “incearca in permanenta sa gaseasca, alaturi de parteneri, cele mai creative metode de a conecta muzica, artistii si fanii acestora”.
Toate casele de discuri importante au incercat sa renegocieze contractele de drepturi de autor semnate cu YouTube in 2006 si 2007. Producatorii au fost dezamagiti de aceste intelegeri, care includeau o taxa insignifianta pentru fiecare videoclip urmarit si o cota mica din veniturile din publicitate.
YouTube a introdus recent o serie de butoane pentru o parte din videoclipuri pe care fanii le puteau accesa pentru a cumpara melodii de pe iTunes sau Amazon.com, o parte din venituri revenindu-le caselor de discuri.
Sony Music Entertainment a semnat anul acest un nou contract cu YouTube, in timp ce discutiile cu alte case de discuri, precum Universal Music Group, Warner Music si EMI, au stagnat.
In luna d