Deschiderea unor centre comerciale va fi amanata in acest an, in conditiile in care nu vor avea decat 60% din spatii inchiriate, desi constructia va fi finalizata. Cele mai afectate vor fi mallurile din provincie.
Retailerii de imbracaminte si incaltaminte care pana anul trecut au considerat orice proiect de mall anuntat "o oportunitate greu de refuzat", se vad nevoiti sa isi schimbe strategia. Pentru prima data dupa boomul din retail, proprietarii de magazine anuleaza precontracte incheiate cu dezvoltatorii de malluri.
Otter Distribution, distribuitorul pe piata locala al marcilor Otter, Fila sau Geox, a anuntat de curand ca renunta la planul de extindere in provincie, pe fondul crizei financiare si implicit al unei reticente in procesul de cumparare.
"Nu mai deschidem niciun magazin in provincie, cu toate ca eram deja in discutii cu malluri din Constanta, Iasi, Galati sau Craiova. Trebuie sa ne restrangem cat mai mult cheltuielile", a declarat Ioana Stan, director de marketing al Otter Distribution, care admite ca numarul mare de magazine incluse in planul de extindere pe 2009 a aparut "pentru ca era un trend sa te dezvolti oriunde apare ceva nou".
Otter va deschide magazine doar in centrele comerciale cu care a semnat deja contracte, acestea fiind Militari Shopping Center si Grand Arena, ambele in Capitala. "Vom merge cu aceste lansari, chiar daca efortul financiar este foarte mare, pentru ca Bucurestiul conteaza foarte mult in businessul Otter. Cu toate acestea, nu mai putem lua credite de la banci, ceea ce inseamna ca nu putem sa sustinem alte deschideri din vanzarile obtinute in magazinele existente", spune Stan. Otter Distribution nu este singura companie care anuleaza discutiile cu centrele comerciale din provincie.
Benvenuti, unul dintre principalii retaileri de incaltaminte si marochinarie, a renuntat deja la catev