SIF Oltenia cere anularea majorării de capital pe care Ford a făcut-o pentru fa-brica din Craiova. După respectiva majorare, deţinerile SIF Oltenia la Ford au scăzut de la 22% la 0,14%. Dinel Staicu motivează că AVAS nu a respectat contractul de privatizare şi cere „partea leului“ din noua companie pe care ar administra-o Ford. La rându-i, Ford România vrea să răscumpere acţiunile de la SIF 5.
Societatea de Investiţii Financiare (SIF) Oltenia a solicitat Tribunalului Dolj anularea hotărârii Adunării Generale a Acţionarilor a Ford România de majorare a capitalului cu 250 de milioane de euro, pe care compania a făcut-o în luna ianuarie la uzina de autoturisme din Craiova. Printr-o subsidiară din Olanda, Ford Capital BV, acţionarii majoritari de la fosta fabrică Daewoo au introdus în conturile companiei craiovene 250 de milioane de euro, fiind considerată cea mai mare investiţie străină din România din ultima perioadă.
Dinel Staicu a pierdut în faţa Ford
În calitate de acţionar minoritar, înainte de majorarea de 250 de milioane de euro, SIF deţinea 22% din cotaţiile Automobile Craiova (ACSA), iar după ce americanii au făcut infuzia de capital în fabrică, participaţia SIF s-a diminuat la 0,14%. Preşedintele SIF Oltenia, Dinel Staicu, a declarat, pentru GdS, că mişcarea americanilor de majorare de capital a fost inteligentă, „o premieră pentru piaţa românească, o lecţie de învăţat“. „Ne-am trezit prizonieri la Ford, într-o cotă reziduală de 0,14%, de la 22%, cât aveam“, a spus preşedintele SIF 5. De fapt, Staicu acuză că nu a fost respectat contractul de privatizare încheiat între statul român - prin Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) - şi Ford Motor Company: „Contest în instanţă hotărârea AGA, prin care s-a făcut majorarea de capital. Eu nu am nimic cu Fordul. Eu cu AVAS am treabă, pentru că ei nu au res