Retailerul online are asteptari rezervate pentru anul in curs, anticipand un rulaj de 11 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2008.
Cel.ro, al doilea magazin de comert online de pe piata locala, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 10 mil. euro in 2008, sub obiectivul initial de 12 mil. euro, care a fost revizuit in scadere cu 3 mil. euro la finele anului trecut.
"Luna noiembrie a fost pentru noi foarte slaba. Iar in decembrie, desi am avut un volum foarte mare de vanzari, consumatorii s-au orientat spre produse ieftine, cum ar fi rame foto digitale, MP3 pla-yere sau camere foto, astfel ca veniturile nu au fost spectaculoase", a de-clarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei Corsar Grup, care administreaza magazinul online Cel.ro.
"De la jumatatea lunii decembrie am lucrat la capacitate maxima, dar, din pacate, nu am reusit sa acoperim toate comenzile, din cauza ca numarul acestora era dublu fata de o zi normala", a adaugat Pop. Cel.ro a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 3 mil. euro in primul semestru al anului 2008, iar rulajul aproape s-a triplat la 8 mil. euro in primele noua luni din 2008, ca urmare a evolutiei puternice din lunile de vara.
Pop spune ca efectele crizei economice s-au facut simtite incepand cu luna ianuarie, pe fondul cresterii cursului de schimb leu/euro, dar si din cauza epuizarii stocurilor vechi de produse.
"Calculat in euro, vanzarile in luna ianuarie au scazut cu aproximativ 10% fata de aceeasi perioada din 2008, in timp ce valoarea medie a facturilor incasate s-a depreciat cu 20%."
Februarie 2009 a inregistrat o evolutie comparabila cu 2008, desi numarul total de comenzi a crescut usor, mai spune Pop, care a precizat ca si de aceasta data consumatorii au preferat produse mai ieftine, cu un raport utilitate/ pret cat mai mare. Magazinul online are ast