Un an al aniversarilor. Dupa ce alte marci au implinit ani buni de cand produc un anumit model sau au decis sa reinventeze vreun succes al anilor '60-'70, a venit randul Octaviei sa sarbatoreasca.
Skoda a implinit 50 de ani de cand produce modelul Octavia asa ca aniversarea a fost prefatata de o restilizarea a celei de-a doua versiuni, lansata in 2005.
A fost ca o reteta dovedita de-a lungul anilor, la care mai adaugi ingrediente nou aparute. Si cum in bucataria Volkswagen se gasesc mai nou motorizari minune si un spirit estetic intinerit, faceliftul Octavia a impresionat imediat ce a iesit din cuptor.
Pentru ca este o masina populara si inregistreaza cifre de vanzari bune, putem aprecia ca multe zeci de mii de romani au intrat macar o data intr-o Skoda Octavia. Ei bine, acest model nu este cu mult diferit, cu toate ca preia elemente noi de la modelul Superb si Passat.
Este la fel de confortabila ca orice Octavia, iar odata cu avansul tehnologic din familia Volkswagen au fost transferate si la rudele Skoda cateva inovatii. Asa ca la interior avem acum materiale mai placute la atingere, o consola un pic redesenata pentru a face loc unui vitezometru si turometru mai mari. Se observa ca Skoda se apropie din ce in ce mai tare de standardele proprii gamei VW si exista pericolul sa-i fure chiar o parte din cliientii care vor accepta sa cumpere aceeasi tehnologie sub un alt nume si la un pret mai mic.
Avem inclus un sistem de comanda cu touch screen pe consola centrala care coordoneaza functiile casetofonului si ale sistemului cu opt incinte acustice.
Revenim acum la partea interesanta a automobilului. Performante si tinuta de drum. Pentru test am avut in custodie un model echipat cu motopropulsorul cu alimentare pe benzina de 1,8 litri si 160 de CP.
Adaugam o transmisie automata DSG si condimentam si cu padele pe volan p