Valoarea producatorului de adezivi si mortare uscate AdePlast Oradea s-a redus cu 40% in doi ani, pana la 60 de milioane de euro, pe fondul instalarii crizei financiare, care a afectat puternic sectorul constructiilor.
“Imi evaluez afacerea la aproape 60 de milioane de euro, in scadere fata de anii trecuti, pentru ca orice companie si-a redus valoarea din cauza crizei”, afirma Marcel Barbut, proprietarul si presedintele AdePlast. In 2007, fondul de investitii american Advent International era dispus sa plateasca 75 de milioane de euro pentru 75% din companie.
Pe baza ofertei Advent, valoarea producatorului de materiale de constructii a fost, astfel, de 100 de milioane de euro in 2007.
Doi ani mai tarziu, presedintele AdePlast afirma ca ar vinde 50% din companie pentru 29,5 milioane de euro, ceea ce inseamna ca, in prezent, valoarea businessului este de 59 de milioane de euro. “Nu ar fi vorba de o vanzare propriu-zisa, ci as dori ca eventualul partener sa contribuie cu 25 de milioane de euro la majorarea capitalului social, iar de 4,5 milioane de euro sa primeasca actiuni”, spune Barbut.
Presedintele companiei adauga ca poarta discutii cu doi investitori strategici si cu un fond de investitii pentru o eventuala tranzactie, fara a preciza insa daca in cazul fondului de investitii este vorba de Advent International sau nu. “Acum doar negociez, iar unul dintre cei trei cu care discut este din Austria. Nu as vrea sa vand insa anul acesta”, afirma proprietarul AdePlast .Pe piata locala, Advent mai detine diverse participatii la producatorul de materiale de constructii Ceramica si la producatorul de vopsele decorative Dufa.
In conditiile in care afacerile companiei au crescut incepand cu 2007, este probabil ca Barbut sa fie tentat sa vanda la un pret mai mic, din cauza dobanzilor si a ratelor pe care va trebui sa le plateasca catre banca in 2009,