La Muzeul Naţional de Artă Contemporană sunt prezentate proiectele a 12 elveţieni, creatori de imagini digitale pentru megaproducţii americane. „Alien”, „Stăpânul inelelor”, „Hellboy”, „Ratatouille”, „Piraţii din Caraibe”, „King Kong” sunt câteva dintre filmele la care au lucrat artiştii din expoziţie. De-a lungul anilor, mai mulţi designeri şi creatori elveţieni de imagini digitale au avut un rol cheie în realizarea unor producţii internaţionale de film, dar şi în crearea jocurilor video.
„Swiss Design in Hollywood” oferă o perpectivă istorică asupra mai puţin cunoscutei tehnici artistice care stă în spatele unei megaproducţii de cinema. Expoziţia, deschisă aseară, poate fi văzută la MNAC până pe 18 aprilie şi pune accentul pe munca designerilor, în studioul de efecte speciale de pe platoul de filmare sau în calitate de creatori independenţi.
„Swiss Design in Hollywood” este mai mult decât o galerie de imagini. Prin intermediul fotografiilor şi al video-performance-urilor, ea încearcă să ofere o perspectivă istorică asupra tehnicilor şi practicilor artistice care generează un film.
Una dintre secţiuni acoperă zona de tradiţie elveţiană (pictură, ilustraţie, filme fantastice, animaţie, jocuri video), alta prezintă tehnica asociată cu design-ul de cinema (efecte speciale).
Publicul român va avea ocazia să urmărească un interviu cu H.R. Giger, creatorul imaginilor din „Alien”, un documentar despre John Howe („Lord of the Rings“), dar şi forşpanuri ale unor filme celebre.
Trei artişti geniali
Artistul plastic de origine elveţiană Hans Rudolph Giger, unul dintre discipolii lui Salvador Dali, s-a specializat în grafică şi instalaţii. S-a făcut cunoscut la sfârşitul anilor ’70, prin ciclul de grafică „Necronom III”, care îl absorbea pe privitor în abisul creierului uman.
Re