Primăria Capitalei va da Ministerului Transporturilor documentaţia pentru realizarea liniei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Otopeni, proiect pentru care municipalitatea nu are fonduri. Protocolul de transmitere a fost aprobat astăzi de Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Consilierul democrat-liberal Călin Murg a precizat, pentru Mediafax, că următorul pas constă în accesarea, de către minister, a fondurilor japoneze, în cel mai scurt timp. CGMB a plătit un studiu de fezabilitate pentru întocmirea documentaţiei care stabileşte indicatorii tehnico-economici necesari constuirii liniei de metrou Piaţa Victoriei - Gara de Nord - Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni. În urma studiului, în octombrie 2007, Consiliul a aprobat investiţia de peste un miliard de euro.
Plan
Linia de metrou, integral subterană, ar trebui să aibă o lungime de 15,79 kilometri (15,34 kilometri lungime de exploatare). Această linie ar urma să fie operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi să aibă o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens. Viteza comercială a trenurilor va fi de 36 de kilometri pe oră, viteza tehnică maximă urmând să ajungă la 80 de kilometri pe oră. Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.
Cei care vor să ajungă la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” (Otopeni) fără a trece prin calvarul de pe DN1 vor putea apela, până la inaugurarea unei noi magistrale de metrou, la trenul care pleacă din Gara de Nord şi ajunge în Otopeni în 45 de minute.