Numarul de europeni care isi fac cumparaturile online a crescut in ultima perioada, cei mai mari amatori ai shopping-ului online fiind cetatenii din tarile nordice.
Cresterea numarului de persoane care au cumparat cel putin un produs online a fost de la 27% la 33% in doi ani, iar in tari ca Franta, Germania si Marea Britanie 50% dintre utilizatorii de Internet si-au facut cumparaturile online, informeaza portalul european Europa.eu.
In tari ca Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda si Islanda, 91% dintre utilizatorii de Internet au achizionat anul trecut diferite produse online.
Raportul UE arata insa ca exista inca bariere in dezvoltarea comertului online. Numarul de persoane care cumpara online produse din alte tari ramane in continuare redus (7% in 2008, spre deosebire de 6% in 2006).
Principalele obstacole ce stau in calea dezvoltarii comertului online international sunt legate de limba, regulamente si incredere.
Comisarul european pentru consumatori Meglena Kuneva a declarat ca aproximativ 150 de milioane de consumatori folosesc Internetul pentru a cumpara produse, insa numai 30 de milioane cumpara produse din alte tari.
"Consumatorii sunt, in general, satisfacuti de produsele cumparate. Pentru produse din domeniul IT sau divertisment, clientii se declara extrem de multumiti. La fel stau lucrurile si in cazul posibilitatii de a compara preturi si furnizori. Consumatorii se arata nemultumiti de: informatiile primite despre produse, advertising, problema intimitatii informatiilor personale si posibilitatea de a returna produsele", a declarat Kuneva.
Numarul de europeni care isi fac cumparaturile online a crescut in ultima perioada, cei mai mari amatori ai shopping-ului online fiind cetatenii din tarile nordice.
Cresterea numarului de persoane care au cumparat cel p