Reclamele cu George Clooney si metoda de incapsulare a cafelei macinate fin au ajutat Nespresso sa invinga recesiunea, inregistrand vanzari cu 30 de procente mai mari in 2008, fata de anul precedent.
Considerata gama de lux a companiei Nestle, Nespresso a avut vanzari de 1,7 miliarde de euro anul trecut, intrecand orice asteptari, in vremuri de criza economica, scrie BBC News.
Este al optulea an la rand in care Nespresso depaseste vanzarile din anul precedent cu peste 30 de procente, fiind produsul Nestle cu cea mai mare rata de crestere.
Jumatate din succesul firmei este asigurat de campaniile de marketing care il au drept figura centrala pe fermecatorul George Clooney, iar cealalta jumatate este atribuita de specialisti modului usor de folosire a aparatului si capsulelor Nespresso (in aparat nu pot fi introduse decat capsule furnizate de firma).
"Este un produs foarte rafinat, foarte elegant si usor de folosit," spune Jeffrey Young, director de retail la Allegra Strategies, firma specializata in piata cafelei. "Filtrele de cafea traditionale functioneaza greu, sunt complicate si fac mizerie. In schimb, usurinta aparatului Nespresso atrage foarte mult, iar cafeaua este de buna calitate," a adaugat el.
Nu in ultimul rand, Nespresso isi face clientii sa se simta parte a unui club exclusivist, acest lucru beneficiind vanzarilor, scred specialistii. Capsulele de cafea nu pot fi achizitionate decat direct de la companie, fie online sau din cele cateva magazine pe care compania le-a deschis (doar cinci in Marea Britanie).
De asemenea, clientii primesc lunar o revista glossy, cu ultimele informatii si articole despre cafea.
Reclamele cu George Clooney si metoda de incapsulare a cafelei macinate fin au ajutat Nespresso sa invinga recesiunea, inregistrand vanzari cu 30 de procente mai m