Soprana româna, în vârstă de 43 de ani, a devenit cunoscută, în egală măsură, pentru apariţiile ei, cât şi pentru spectacolele pe care nu le onorează. Figură controversată în lumea muzicală, numită "ultima dintre marile dive" din cauza pretenţiilor exagerate pe care le are, Gheorghiu vorbeşte, într-un articol apărut ieri, în cotidianul britanic The Independent, despre recent lansatul CD cu integrala operei "Madama Butterfly", de Giacomo Puccini, despre planurile sale, care includ realizarea unui album de muzică tradiţională românească, dar şi despre poreclele deloc măgulitoare şi caracterizările negative pe care le-a primit împreună cu soţul său, tenorul Roberto Alagna. "Iată povestea unei femei uimitoare căreia nu îi este teamă să spună ceea ce gândeşte, chiar daca intră în bucluc pentru asta", scrie jurnalista Jessica Duchen despre întâlnirea sa cu Gheorghiu, "o apariţie caldă şi strălucitoare". "Răsfăţata" zvonurilor şi a bârfelor din marile opere ale lumii, soprana motivează desele schimbări de program. "Dacă nu am o evoluţie bună pe scenă, e rău pentru mine şi e rău pentru public. Deci, am două variante- să urc pe scenă şi să nu fie bine sau să anulez. Din acestea două, aleg raul cel mai mic. Toată lumea caută perfecţiunea. Urc pe scenă să fac oamenii fericiţi, nu să sufere cu mine", spune Gheorgiu, denumită adesea "Draculette". "Doar pentru că sunt româncă şi oamenii nu ştiu altceva despre România", îşi explică ea porecla. Artista născută la Adjud se simte foarte ataşata de ţara sa natală şi doreşte să lanseze un CD cu muzică tradiţionala românească. Cuplul Gheorghiu - Alagna, "Ceauşeştii" operei Angela Gheorgiu şi Roberto Alagna s-au căsătorit în 1996, la New York, devenind cuplul de aur al operei. Relaţia lor cu criticii şi cu conducerea marilor opere nu este întotdeauna lină. Imprevizibili, pretenţioşi şi capricioşi, şi-au dezamăgit publicul de mai multe ori