Turoperatorii au lansat pachete turistice cu reduceri de până la 25% pentru cei care le achită în avans. Sursa: Hepta
Numărul turiştilor care şi-au cumpărat deja pachetul de vacanţă aproape s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ciuda crizei, românii au fost atraşi de reducerile de până la 25% practicate de operatori şi au preferat să-şi asigure din vreme concediul, ţinându-se, astfel, la adăpost şi de fluctuaţiile cursului valutar. În plus, turiştii au posibilitatea să-şi aleagă hotelul preferat, camera, precum şi locuri mai bune în autocar. Faţă de anii trecuţi, în topul vânzărilor s-au aflat şi pachetele interne.
Mai puţine oferte pe ultima sută de metri
Agenţiile de turism au mizat pe sistemul early-booking pentru a se feri de criza economică: au negociat pachetele din vreme, obţinând preţuri mai mici, şi au făcut rezervări în funcţie de cererile primite.
„Tour-operatorii au preferat să nu mai ia în garanţie camere, pentru că se temeau că nu le pot vinde şi mizează foarte mult pe early-booking, pentru că oamenii se înscriu din timp, iar agenţiile sunt sigure că au vândut locurile respective”, susţine Cristian Pandel, managerul agenţiei Christian Tour. Potrivit acestuia, anul acesta vor fi cu 20% mai puţine oferte de last-minute faţă de anul trecut. Preferate de mulţi turişti în ultimii ani, pachetele turistice achiziţionate pe ultima sută de metri puteau costa cu până la 20% mai puţin faţă de tarifele iniţiale, dar obţinerea lor nu era o garanţie.
Preţul bate stelele
Cel mai mare succes l-au avut vacanţele în Cipru, alături de alte destinaţii din Grecia, spun la unison marile agenţii de turism. Ca şi anul trecut, una din tre vedete este şi Turcia, astfel că operatorii se laudă deja că, în cazul anumitor hoteluri, nu mai sunt deloc locuri libere.
@N_