Utilizatorii adulti de Internet din Romania apeleaza in primul rand la televizor si la mediul online pentru a se informa in legatura cu situatia economico-financiara, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare online eResearch, dat publicitatii luni. Studiul arata ca 70% dintre internautii romani considera ca vor fi afectati negativ de criza, iar 56,4% cred ca aceasta le va influenta situatia la locul de munca.
Studiul cantitativ "Ce credeti despre criza economica" a fost realizat de eResearch Corp, companie de cercetare dedicata exclusiv mediului online. El a fost intocmit pe baza datelor culese prin intermediul unui chestionar online, in ianuarie-februarie 2009, numarul participantilor ridicandu-se la 588 de persoane. Esantionul final a fost ponderat pornind de la profilul utilizatorului roman de Internet, furnizat de BRAT, respondentii avand varste cuprinse intre 18-64 de ani. Studiul a urmarit sa identifice sursele de informare folosite de internauti pe teme economico-financiare, identificarea perceptiilor lor privind criza economica si identificarea masurilor de aparare a indivizilor pe timp de criza.
Surse de informare pe tema crizei, potrivit studiului eResearch:
64,6% dintre respondenti spun ca au auzit prima data de criza economica la TV; 18,3% au auzit prima data de criza pe Internet; 5,6% - in presa scrisa, 5,5% - de la rude, prieteni si cunostinte, iar 2,3% - la radioTeleviziunea ramane principala sursa de informare privind situatia economico-financiara pentru 59,6% dintre internauti, urmata fiind de Internet (30,8%)64% dintre respondentii care utilizeaza Internetul ca principala sursa de informare sunt barbati, iar 76% au varste cuprinse intre 18 si 39 de aniPerceptia crizei, la nivel global si de tara:
78,3% dintre respondenti sunt de acord cu informatia ca actuala criza "a pornit din Occident si afecteaza si Rom