Vanzarile de alimente in comertul local au crescut in valoare cu 20% in ultimele patru luni din 2008 fata de aceeasi perioada din 2007, in conditiile in care majorarea preturilor la raft a acestor produse a fost de 17%.
Trimestrul al patrulea al anului trecut a adus o incetinire a cresterii pietei bunurilor de larg consum (FMCG) din Romania, comparativ cu perioada anterioara din 2008, pe toate cele patru categorii principale - alimente, bauturi, bunuri nealimentare si tigari.
Alimentele, care au inregistrat o crestere valorica de 27% in prima jumatate a anului, au ajuns la un avans de 20% in ultimele patru luni din 2008 fata de perioada similara din 2007, in conditiile in care, in acelasi interval, cresterea preturilor la raft pe categoria analizata a fost de 17%. Astfel, circa 3 puncte procentuale din ritmul de crestere de 20% poate fi atribuit unui avans al consumului sau tendintei de orientare a consumatorilor catre segmentul premium.
Si celelalte trei categorii de produse au avut cresteri de peste 10% in principal de pe urma inflatiei, cresterea reala la nivelul intregului comert FMCG in 2008 fata de anul anterior fiind de 10%, arata datele MEMRB.
In 2007, cresterea in volum a pietei a fost de 10%, comparativ cu anul anterior, insa tigarile nu au fost incluse in studiu, asa cum s-a intamplat anul trecut.
Studiul citat a vizat doar sectorul comertului, canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering) fiind astfel exclus.
Analiza a acoperit comertul traditional, iar retelele de magazine care au furnizat date companiei MEMRB au fost Carrefour, Cora, Metro, Carrefour Express, Billa, Mega Image, G'market, Spar si Profi (incluzand magazinele Albinuta).
In intervalul analizat, septembrie-decembrie 2008, cele mai mari cresteri au venit, ca si in primele opt luni din an, din categoriile ali-mente si bauturi, cu un ri