Ministrul transporturilor Radu Berceanu intentioneaza sa uneasca cele doua aeroporturi din Capitala - Henri Coanda si Aurel Vlaicu - intr-o singura entitate denumita Compania de Aeroporturi Bucuresti.
Berceanu, care a studiat la Facultatea de Aeronave si este maestru al sportului la aeromodele, spune ca Bucurestiul nu mai are nevoie de alte aeroporturi decat cele existente si ca acestea trebuie administrate mai eficient. Anul trecut, fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban anunta ca va incepe demersurile pentru construirea unui aeroport in sudul Capitalei, cel mai probabil in localitatea Adunatii Copaceni.
"Spre deosebire de alti ministri, eu vin din aviatie si consider ca Bucurestiului nu-i mai trebuie un alt aeroport in nicio alta parte. Asa-zisul aeroport de la Adunatii Copaceni nu exista nici macar pe hartie, nu exista nimic. Trebuie doar sa se administreze foarte bine cele doua aeroporturi pe care le avem in prezent", spune Berceanu.
Cabinetul Tariceanu a aprobat efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru constructia in sudul Bucurestiului a celui de-al treilea aeroport. Printre zonele nominalizate de autoritati in ultimii ani pentru realizarea noului aeroport s-au numarat comunele Berceni si Adunatii Copaceni, judetul Giurgiu.
Ideea de a comasa cele doua aeroporturi intr-o singura companie a fost prezentata de Berceanu si in timpul mandatului din 2006-2007, avand drept model sistemul din Paris. "Eu am prezentat in guvernul Tariceanu 1 ideea de a realiza Compania de Aeroporturi Bucuresti. La Paris sunt sapte aeroporturi si toate fac parte dintr-o singura companie, noi avem doua, dar fiecare are alta conducere si isi fac concurenta intre ele. Aceasta situatie conduce la micsorarea preturilor si a taxelor platite, iar statul pierde bani", explica ministrul. In situatia actuala, Aeroportul Baneasa scade preturile pen