Pentru 2009 se preconizează o scădere cu 60% a evenimentelor de recrutare. Companiile care mai fac angajări preferă persoane cu experienţă. Sursa: Cosmin Marinescu
Dacă în primăvara anului trecut au fost peste zece târguri de locuri de muncă numai în Capitală, anul acesta se anunţă o scădere cu mai mult de 60%. În Bucureşti vor avea loc nu mai mult de patru astfel de evenimente. Această scădere a fost cauzată de stoparea aproape bruscă a economiei. În consecinţă, nevoile de recrutare ale companiilor au devenit foarte mici.
Experţii în domeniu spun că au rezistat doar târgurile cu tradiţie pe piaţă, care au avut cel puţin cinci ediţii anterioare. „Dacă până acum marii angajatori aveau ca strategie prezenţa cât mai puternică în piaţă şi participau poate chiar la patru-cinci evenimente de acest gen pe sezon, acum şi-au concentrat prezenţa asupra unuia, maximum două târguri, alegându-le pe cele mai cunoscute”, susţine Ana Giurcă, reprezentant al firmei care organizează „Angajatori de Top”, unul dintre cele mai mari târguri de joburi din România.
Oferte puţine, cerere mare
În contrast cu scăderea interesului companiilor faţă de acest tip de evenimente, creşte numărul celor care îşi caută un loc de muncă. „Analizând mai atent situaţia, mai puţine firme partenere şi mai mulţi candidaţi se traduce printr-o valoare mai mare a evenimentului din perspectiva companiilor, dar nu şi din perspectiva candidaţilor şi a organizatorilor”, susţine Andrei Ganci, reprezentant al BEST Bucureşti, firma care organizează târgul Jobshop.
Specialistul spune că situaţia actuală economică a scăzut interesul companiilor de a participa la astfel de evenimente. Faţă de anul trecut, numărul companiilor participante la Jobshop a scăzut la 25%.
Şi Roxana Ciobanu, specialist în resurse umane al firmei Von Consulting, firmă spe