Cea mai mare greseala pe care o pot face executivii in contextul crizei economice este sa intre in panica si sa exagereze in procesele de cost-cutting. O astfel de strategie poate fi "castigatoare" pe termen scurt, dar omoara perspectivele de revenire ale organizatiilor odata ce criza se va fi incheiat, este de parere Nenad Filipovic, directorul academic al Scolii de Management IEDC (International Executive Development Center) din Bled, Slovenia, una dintre cele mai bune scoli de business din Europa Centrala si de Est.
"Executivii care exagereaza si taie prea adanc in carnea sanatoasa a companiei vor supravietui efectelor imediate ale crizei, dar vor ucide astfel organizatia pe termen lung", spune Filipovic, care, pe langa activitatea academica in cadrul IEDC, este mentor personal al mai multor executivi de top din Europa Centrala si activeaza si in zona de consultanta de business. Printre companiile cu care a lucrat de-a lungul carierei se numara S&T, Erste Bank, AT Kearney CEE, Gorenje sau Novartis.
Executivii trebuie sa fie atenti la lichiditati, sa se lupte pentru pastrarea oamenilor de top, care sunt responsabili de bunul mers al afacerilor - dat fiind ca reducerea costurilor cu greu poate suplini scaderea veniturilor -, sa isi selecteze cu grija clientii si partenerii, sa reconstruiasca increderea si sa motiveze in continuare procesul de invatare din organizatii. "Managerii nu trebuie sa intre in panica si nu trebuie sa trimita mesaje contradictorii in companie si nici in piata. De asemenea, trebuie sa fie atenti sa nu reduca costurile mai mult decat poate businessul sa suporte si sa mentina in viata povestea businessului, principalul motiv care tine uniti oamenii in jurul unei organizatii."
Nenad Filipovic va vorbi la Bucuresti, in cadrul conferintei ZF "Cum schimba criza piata muncii" de pe 24 martie, despre felul in care executiv