Criza şi scăderea traficului de afaceri către Bucureşti, principalele motive de lipsă de turişti
Veniturile pe cameră au fost de 76 de euro anul trecut
Hotelierii s-au trezit cu mai multe camere goale anul trecut, decât în 2007. Motivul: neîncrederea consumatorilor, lipsa de finanţare şi diminuarea cheltuielilor de călătorie. Astfel, rata de ocupare a hotelurilor din Bucureşti a înregistrat anul trecut una dintre cele mai mari scăderi din Europa, în coborâre cu 19,6% şi a ajuns la un nivel de 57%, potrivit unui studiu realizat de Deloitte Touche. „Tariful de cazare este stabilit în funcţie de costul investiţiei pe cameră şi cerere.
România s-a confruntat cu o creştere a costurilor cu salariile datorită migraţiei forţei de muncă în străinătate şi cu un cost crescut al dezvoltării hoteliere. Cererea a fost şi ea în creştere continuă datorită creşterii generale economice, a creşterii investiţiilor străine. De aici şi rezultatul unor tarife mai mari decât în alte capitale europene. Nu în ultimul rând, Bucureştiul este o destinaţie exclusiv de business şi de aici şi tarifele mai mari”, a declarat pentru Gândul Mircea Drăghici, project manager în cadrul companiei CB Richard Ellis Eurisko, primul absolvent român de MBA la Laussane. Creşterea ofertei de camere este un alt motiv care a dus la scăderea gradului de ocupare.
„Acum numărul de clienţi se împarte la mai multe hoteluri, iar numărul de camere a crescut cu 50%. E absolut normal ca gradul de ocupare să scadă. Totuşi, am intrat în criză mai repede decât am crezut, lucru care s-a văzut în industria ospitalităţii.”, a declarat pentru Gândul Octavian Lazăr, managerul complexului hotelier Caro Hotels.
Soluţia anticriză pentru hotelieri: servicii specializate
În primele două luni ale acestui an, gradul de ocupare a scăzut cu 30%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în ciu