Modelul Logan, produs de dacia Renault, a devenit masina de cult in Germania in urma cresterii puternice a vanzarilor pe piata germana, dupa ce guvernul de la Berlin a introdus o prima de casare pentru masini, potrivit publicatiei Business New Europe.
Vanzarile Dacia Logan au crescut de sase ori pe piata germana in februarie, iar modelul a capatat statutul de masina "de cult" in Germania, ca simbol "ironic al crizei", scrie publicatia citata.
Preferinta germanilor pentru autoturismul Logan s-a manifestat in contextul unui program guvernamental de casare care are un "bonus ecologic" de 2.500 euro pentru posesorii de masini mai vechi de noua ani, datorita pretului mic al masinii produse la Pitesti.
Programul cancelarului Angela Merkel, menit sa sprijine producatorii auto germani, a sprijinit involuntar masina produsa in Romania de grupul francez Renault, in ciuda opozitiei cancelarului Merkel. Astfel, Dacia a devenit "beneficiarul obraznic" al programului de stimulare economica introdus de Merkel, efect care nu a fost luat in calcul de guvernul german. Consumatorii germani care au apelat la programul de casare de 2.500 de euro s-au orientat catre Loganul de 7.500 euro, pentru care reducerea este de 33% din pretul de lista al masinii. Comenzile din Germania au urcat productia de la Dacia de la 1.085 la 1.200 unitati pe zi. Mai mult, spune un lider sindical de la Dacia, Ion Iordache, peste 30.000 de masini ar putea fi comandate din Germania in lunile martie si aprilie, cu 5.000 de unitati mai mult fata de perioada similara a anului 2008.
Modelul Logan, produs de dacia Renault, a devenit masina de cult in Germania in urma cresterii puternice a vanzarilor pe piata germana, dupa ce guvernul de la Berlin a introdus o prima de casare pentru masini, potrivit publicatiei Business New Europe.
Vanzarile Dacia Logan au crescut de sase ori pe pia