Michael Schmidt, presedintele Automobile Bavaria, principalul dealer BMW si al MHS Truck&Bus, ia in calcul extinderea retelei de dealeri pentru camioanele MAN in Europa Centrala si de Est.
"Nu este exclus sa realizez investitii in alte tari. Desigur, acum criza a lovit tarile, dar si asa pietele au evolutii diferite chiar si pe timp de criza, si ce pierzi intr-o tara poti castiga in alta. Este o oportunitate de a prelua mai multe dealershipuri, care din lipsa de lichiditati sau management slab pot fi achizitionate ieftin. Am oferte de a extinde reteaua pentru dealeri MAN la Praga, Varsovia, Bratislava si Soci, in Rusia, unde se investesc 14 mld. dolari pentru jocurile olimpice de iarna, unde as putea face un service pentru camioane datorita firmelor de constructii de acolo", a spus Michael Schmidt.
Michael Schmidt, 48 de ani, alaturi de Gheorghe Dolofan, care detine importatorul Peugeot, sunt singurii romani cu afaceri importante concentrate in industria auto. Din acest segment face parte si Ion Tiriac, ale carui afaceri sunt indreptate atat catre auto, cat si catre sectorul imobiliar, de leasing sau financiar-bancar.
Criza financiara, care a afectat in special piata imobiliara si cea a constructiilor, a avut un impact mai mare asupra vanzarilor MAN din Romania, in conditiile in care 70% din vanzari reprezinta camioane specializate pentru constructii.
"Criza pe piata camioanelor nu este in transport, ci in constructii. MAN e cunoscut ca un camion pentru constructii. Peste 70% din vanzari au reprezentat camioane pentru constructii, nu pentru transport. Criza imobiliara ne-a lovit cel mai mult, mai ales ca atunci cand o firma nu are comenzi nici nu-si repara camioanele care nu sunt utilizate", a spus Schmidt.
La nivel national reteaua MHS Truck&Bus are zece puncte de service si unul de vanzari in Bucuresti, in conditiile unei cote d