Cu investitii initiale de cateva zeci de mii de euro, florariile online aduc fondatorilor marje de profit de pana la 45% in perioadele cu cele mai mari vanzari, pe o piata pe care activeaza putini jucatori.
"Ca orice segment de pe piata online din Romania, vanzarea de flori si aranjamente florale este inca la inceput de drum, dar se afla in curs de dezvoltare si consolidare", spune Mircea Scarlatescu, cofondatorul firmei Esol Expert care detine floraria online FlorilaBucuresti. ro, ce activeaza pe piata din luna martie a anului 2007.
Compania a avut costuri reduse la inceputul activitatii, pentru ca finantarea a fost asigurata de FitYourBusiness Romania, companie care ofera servicii de dezvoltare web, aflata tot in proprietatea lui Mircea Scarlatescu. "Investitia initiala a constat in dezvoltarea platformei tehnice si angajarea personalului. O platforma profesionista de vanzare de flori poate costa de la 3.000 la 15.000 de euro, in functie de cerinte si de optiunile dorite", a declarat Scarlatescu.
Efectuarea unor studii de piata, cautarea de parteneri si furnizori de servicii, precum si dezvoltarea platformei tehnice care sta la baza florariei online au fost pasii pe care i-au parcurs antreprenorii pentru deschiderea acestei afaceri.
Membrii echipei care lucreaza in companie au varsta cuprinsa intre 25 si 27 de ani. "Toti angajatii au experienta in vanzari si in proiectarea si implementarea campaniilor de promovare in mediul online", a adaugat el. Compania are patru angajati permanenti si colaboratori in web design, promovare si distributie.
Scarlatescu sustine ca una din principalele metode de promovare a florariei virtuale a fost publicitatea pe motoarele de cautare. "Aceasta este cea mai eficienta metoda pentru orice magazin online din orice domeniu de activitate", a precizat el.
Preturile produselor livrate de floraria o