Istoria romanilor nu va mai fi predată elevilor care urmează să se facă tehnicieni chimişti de laborator, tehnicieni în industria materialelor de construcţii, în chimia alimentară, agricultură, telecomunicaţii, silvicultură sau textile. Este vorba de acei elevi care studiază pe „ruta directă”, sistem care îi vizează pe cei care încep liceul tehnologic în clasa a IX-a şi îl termină într-a XII-a fără să treacă printr-o şcoală de arte şi meserii. Filiera tehnologică reprezintă aproximativ 60% din învăţământul românesc.
Asta e stirea seaca. Articolul intreg este aici. E bine sau nu ca o gramada de elevi vor ramane … gramada atunci cand vine vorba de istoria neamului, pentru ca vor studia numai istorie universala in liceu? Dupa mine, cand problema e pusa in termeni nationalisti care stipuleaza ca istoaria NOASTRA e mai importanta decat A LOR, ea este pusa prost. Este judecata in termeni isterici. Un simplu motiv ar fi ca recrutarea suporterilor extremismului se face in special din mediile in care abunda oameni cu idei putine si fixe. Un bun exemplu in acest sens este cel al romanilor care sunt semi-analfabeti, beau de sting, dar cand vine vorba de Domnul Stefan, de Mihai Viteazul si de cel mai mare roman al tuturor timpurilor, Ion Antonescu, sunt experti! Pentru ca, sa fim onesti, cei care ajung la liceele tehnologice (NU la scoli de arte sau meserii) nu sunt tocmai niste genii in devenire, iar foarte multi au ajuns acolo pt ca n-au putut sa intre in alta parte. Deci, din acest punct de vedere, faptul ca ei sunt “castrati” de instrumentul care ii predispune la extremism ( metaforic, normal. Istoria prost predata si inteleasa la fel de prost poate fi una din cele mai “periculoase” arme pe care oamenii le au la indemana fara a fi nevoie de permis) este un lucru intelept.
Mai putin intelept totusi, este faptul ca aceiasi indivizi sunt creditati cu o memor