După ce a încheiat 2008 cu o pierdere de 28 de milioane de dolari, operatorul aerian naţional va pune în aplicare un plan anti-criză bazat pe patru măsuri-cheie. Rezultatul estimat: «un profit simbolic». În ciuda unei creşteri a cifrei de afaceri de la 350 de milioane de dolari în 2007, la 450 de milioane în 2008, profitul s-a transformat în pierdere, iar cota de piaţă a companiei a scăzut de la 34% până sub 30%. „În 2007, Tarom a atins o cotă isto
După ce a încheiat 2008 cu o pierdere de 28 de milioane de dolari, operatorul aerian naţional va pune în aplicare un plan anti-criză bazat pe patru măsuri-cheie. Rezultatul estimat: «un profit simbolic».
În ciuda unei creşteri a cifrei de afaceri de la 350 de milioane de dolari în 2007, la 450 de milioane în 2008, profitul s-a transformat în pierdere, iar cota de piaţă a companiei a scăzut de la 34% până sub 30%. „În 2007, Tarom a atins o cotă istorică şi la pasageri transportaţi, şi la venituri. Totul a fost în creştere, dar au fost majorări anormale. După creşteri atipice vin, aproape inevitabil, şi crize. Peste aceste lucruri s-a suprapus şi preţul petrolului“, justifică această stare de fapt noul director general al companiei, Ruxandra Brutaru. Conform acesteia, nimeni nu se aştepta la preţuri de 140 de dolari pe baril, ci la cel mult 70-80 de dolari. Dacă în mod obişnuit Tarom cheltuia anual circa 77 de milioane de dolari pentru combustibil, în 2008 a plătit cu 50 de milioane mai mult. „Noi bugetasem pentru anul trecut o creştere de 16% a cifrei de afaceri, dar nu am atins-o. A fost puţin sub 10%, dar a urcat numărul de pasageri. În 2008, am avut circa 1,98 de milioane“, a declarat, pentru Capital, Ruxandra Brutaru.
Lupta cu dinozaurii
Pe lângă acestea, avansul puternic al pieţei din ultimii ani a atras mulţi competitori puternici, care au adus o capacitate de transport foarte mare. De alt