Cel puţin asta ne promite, în prezent, şeful Transporturilor, Radu Berceanu. Sursa: Codrin Prisecaru
Autostrada care leagă Capitala de litoral, începută în urmă cu mai bine de un sfert de veac, ar putea fi finalizată în primăvara lui 2011. Cel puţin aşa promite ministrul transporturilor, Radu Berceanu. În cel mult trei luni, pe cei circa 50 de kilometri dintre Cernavodă şi Constanţa, ar urma să se dea drumul lucrărilor.
Valoarea celor două contracte semnate ieri cu italienii şi austriecii de la Astaldi şi Max Boegl, respectiv francezii de la Colas, se ridică la circa 350 de milioane de euro, adică la aproximativ şapte milioane de euro pe kilometru. Aproximativ 70% sunt bani de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Statul ar urma să pună la bătaie aproximativ 15 milioane de euro, restul banilor fiind acoperiţi prin fonduri europene. Cu un buget destul de auster în acest an, Berceanu s-a declarat ieri gata să suplimenteze şi plăţile către consorţiul italiano-spaniol Astaldi- FCC pentru accelerarea lucrărilor la centura Constanţei, numai să fie gata şi cei 22 de kilometri în 2011.
Amenzi pentru nerespectarea termenelor
Transporturile vor ca, odată finalizată, Autostrada Soarelui să fie dată în administrare constructorului care va realiza în concesiune centura pe profil de autostradă a Capitalei. Contractele semnate de Transporturi cu italienii de la Astaldi şi francezii de la Colas, pentru construirea celor circa 50 de kilometri din Autostrada Soarelui între Cernavodă şi Constanţa, prevăd penalizări pentru constructor şi dau posibilitatea statului să pună capăt contractului fără a plăti daune.
„Am încheiat un alt tip de contract, după un alt model, în care partea română, Compania Naţională, de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), are dreptul de a amenda constructorul pentru nerespectarea